CrosISU, EDIȚIA a III-a, 2024

Publicat in Diverse pe 24th septembrie, 2024

PROGRAMUL CrosISU, EDIȚIA a III-a *(Actualizat)

Sâmbătă – 19 octombrie 2024

• 10:00 – înscrierea concurenților completarea declarației pe propria răspundere și distribuirea numerelor de concurs; ATENȚIE: toți concurenții vor avea actul de identitate asupra lor. Minorii participanți la cursa copiilor vor fi însoțiți de un părinte/tutore legal la înscriere, care va avea, la rândul să un actul de identitate asupra sa. Pentru participanții cu vârsta de 16 și 17 ani, este necesar doar acordul unui părinte.
• 11:30 – ședință tehnică;
• 11:40 – verificarea echipamentului obligatoriu – pantofi de alergare și numărul de concurs, pentru concurenții de la cursa cros;
• 12:00 – startul cursei cros;
• 12:00 – verificarea echipamentului obligatoriu pentru concurenții cursei copiilor;
• 12:10- start cursa copiilor

 

//////// CrosISU a fost reprogramat din cauza prognozei meteo în data de 19 octombrie 2024

Sâmbătă – 05 octombrie 2024

08:00 – înscrierea concurenților completarea declarației pe propria răspundere și distribuirea numerelor de concurs; ATENȚIE: toți concurenții vor avea actul de identitate asupra lor. Minorii participanți la cursa copiilor vor fi însoțiți de un părinte/tutore legal la înscriere, care va avea, la rândul să un actul de identitate asupra sa. Pentru participanții cu vârsta de 16 și 17 ani, este necesar doar acordul unui părinte.
09:30 – ședință tehnică;
09:40 – verificarea echipamentului obligatoriu – pantofi de alergare și numărul de concurs, pentru concurenții de la cursa cros;
10:00 – startul cursei cros;
10:00 – verificarea echipamentului obligatoriu pentru concurenții cursei copiilor;
10:10– start cursa copiilor

/////////

Remember: Editii anterioare (click)

 

REGULAMENTUL OFICIAL de organizare și desfășurare a evenimentului CrosISU

Secțiunea 1. Organizatorii și regulamentul oficial al competiției

Competiția CrosISU (denumită în continuare CrosISU) este organizată de Inspectoratul pentru Situații de Urgență Petrodava al județului Neamț (denumit în continuare ISU Neamț) și Asociaţia personalului în activitate şi în rezervă de pompieri şi protecţie civilă „Salvatorul nemţean” (denumită în continuare Asociaţia Salvatorul nemţean). Evenimentul face parte din activitățile dedicate sărbătoririi la 13 septembrie a Zilei pompierilor din România și își propune să promoveze mișcarea, ca parte a unui stil de viață sănătos.

Participanții la CrosISU sunt obligați să respecte termenii și condițiile din prezentul Regulament Oficial (denumit in continuare “Regulament Oficial”). Regulamentul Oficial este întocmit și va fi făcut public conform legislației aplicabile în România, fiind disponibil oricărui solicitant revista online SALVATORII NEMȚENI, pe site-ul salvatoriinemteni.ro, secțiunea PROIECTE și la locul de desfășurare a CrosISU.

Prin participarea la această competiție, participanții sunt de acord să respecte și să se conformeze tuturor prevederilor, termenilor și condițiilor prezentului Regulament Oficial și ale legislației în vigoare aplicabile și să semneze declarația pe proprie răspundere pusă la dispoziție de către organizatori în ziua concursului, la momentul validării înscrierii.

 

Secțiunea 2. Perioada și zona de desfășurare a competiției

Competiția va avea loc în ziua de sâmbătă, 05 octombrie 2024, în municipiul Piatra Neamț, pe dealul Cozla (zona de start și aria de concurs sunt marcate pe harta oficială de pe site). Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica data evenimentului în cazul în care aspecte neprevăzute impun această schimbare.

Startul și sosirea în/din competiție vor fi amenajate pe platoul de la gospodine. Înscrierea/validarea înscrierii la competiție și festivitatea de premiere vor avea loc în aceeași zonă de start/sosire.

Traseul de desfășurare a competiției va fi marcat corespunzător de delimitare și va avea în anumite puncte stabilite anterior persoane din partea organizatorilor. Aceștia sunt responsabili pentru parcurgerea traseului în deplină siguranță de către toți competitorii, precum și cu respectarea de către concurenți a regulilor prevăzute în prezentul regulament.

Competiția se desfășoară conform regulilor CrosISU, așa cum sunt acestea detaliate în Secțiunea 3 din prezentul regulament.

 

Secțiunea 3. Reguli CrosISU

3.1 Participanții și desfășurarea competiției

Aceasta competiție se adresează oricăror pasionați de alergare, oricărei persoane căreia starea de sănătate îi permite o alergare pe distanța menționată.

Tipul de alergare este TRAIL.

Competiția va cuprinde 2 curse distincte:

  1. Traseu I – 1,7 km, dedicat copiilor;
  2. Traseu II – 5,3 km.

Copiii pot fi însoțiți de părinți pe traseul I, fără ca timpul adulților să fie cronometrat.

Competiția va avea următoarele categorii de vârstă:

  Traseu I (1.7km) Traseu II (5km)
Cat. 1 Cat. 2 Cat. 3 Cat. 4 Cat. 5
Feminin 7-11 ani 12-15 ani 18-35 ani* 36-49 ani 50+
Masculin 7-11 ani 12-15 ani 18-35 ani* 36-49 ani 50+

Notă: * Pot participa și persoane care au împlinită vârsta de 16 ani cu acordul părinților.

3.2 Distanța de parcurs

Participanții la cros vor parcurge următoarele distanțe:

  1. Pe traseul I – 1,7 km;
  2. Pe traseul II – 5,3 km.

3.3 Traseul de parcurs

Traseul I de concurs este compus dintr-o singură buclă: Platoul Gospodinelor – punct plecare telescaun – urcare pe pârtia de avansați – Poiana Țapului – drum forestier – Platoul Gospodinelor.

Traseul II de concurs este compus dintr-o singură buclă: Platoul Gospodinelor – punct plecare telescaun – urcare pe pârtia de începători – punct sosire telegondolă – drum forestier – Platoul Gospodinelor.

Traseele de concurs vor fi semnalizate de către organizatori și vor fi supravegheate de arbitri de traseu, amplasați în diferite puncte ale traseului. Pentru o bună monitorizare a modului de desfășurare a evenimentului vor fi angrenați si voluntari ISU.

Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica traseele anunțate în funcție de condițiile meteo, astfel încât să nu fie pusă în pericol siguranța participanților.

 

3.4 Înscriere

Înscrierea participanților se face doar în ziua concursului, în zona de start/sosire, începând cu ora 08:00.

 

3.5 Taxa de înscriere

Această competiție nu are o taxă de înscriere.

 

3.6 Declarația pe propria răspundere

Toți concurenții vor completa și semna o declarație pe propria răspundere că sunt apți din punct de vedere medical pentru a participa la competiție.

Este interzisă participarea la competiție/eveniment a persoanelor care au asupra lor băuturi alcoolice/droguri sau care se află sub influența acestora, a persoanelor care au asupra lor arme de orice fel, materiale explozive sau incendiare, substanțe iritant-lacrimogene sau cu efect paralizant, dispozitive pentru șocuri electrice ori alte obiecte ce pot fi folosite pentru acțiuni violente sau de tulburare a desfășurării normale a derulării evenimentului.

Persoanele care vor încălca aceste prevederi vor fi îndepărtate din zona evenimentului de către organizatori, chiar cu sprijinul organelor de poliție/jandarmerie, daca va fi cazul.

Aceste declarații se depun înainte de începerea competiției, la ridicarea numărului de concurs.

 

3.7 Echipament și condiții de concurs. Numere de concurs

Concurenții vor participa la competiție folosind propriul echipament. Se recomandă concurenților să poarte echipament de alergare corespunzător condițiilor meteorologice de la ora de desfășurare a competiției (inclusiv încălțăminte adecvată).

Numerele de concurs vor fi puse la dispoziție de către organizatori și se vor înmâna concurenților după completarea și semnarea declarațiilor pe propria răspundere.

Numerele de concurs se vor amplasa în zona pieptului/abdomenului a fiecărui concurent (pe partea din față), astfel încât să fie vizibile.

 

3.8 Start și limite de timp

Pentru traseul II startul se va da în data de 05 octombrie 2024 la ora 10.00, cu limita de timp de 120 de minute.

Pentru traseul I startul se va da în data de 05 octombrie 2024 la ora 10.10, cu limita de timp de 60 de minute.

 

3.9 Stabilirea rezultatelor

Cronometrajul se va face la secundă

Clasamentul pentru fiecare categorie se face în ordinea sosirii fiecărui participant.

Se vor întocmi clasamente separate pe fiecare categorie. Lista categoriilor este detaliata la punctul 3.1.

La traseul II se va întocmi și un clasament OPEN, indiferent de categorie sau proveniența alergătorilor.

Organizatorii își rezervă dreptul de a comasa o categorie cu cea care urmează sau cu precedenta, dacă aceasta are mai puțin de 5 concurenți care au participat.

 

3.10 Arbitrii de traseu

In diferite puncte ale traseelor de alergare vor fi amplasați arbitri de traseu care vor supraveghea respectarea traseelor și a prezentului regulament de către concurenți, iar în zona start/sosire vor înregistra fiecare trecere a concurenților prin punctul respectiv. La sfârșitul fiecărei curse, aceste date vor fi cumulate și se vor verifica trecerile fiecărui concurent prin punctele respective. Dacă unul dintre concurenți nu a cumulat numărul total de treceri prin toate punctele de control, atunci concurentul respectiv va fi descalificat.

Daca un arbitru de traseu va observa o tentativa de ”tăiere” (scurtare sau abatere) a traseului, concurentul respectiv va fi descalificat.

 

Secțiunea 4. Anunțarea și înmânarea premiilor

Vor fi premiate locurile 1, 2 si 3 de la fiecare categorie.

La traseul II vor fi premiate și locurile 1, 2 si 3 de la clasamentul OPEN, indiferent de categorie sau proveniența alergătorilor.

Premiile vor fi anunțate înainte de începerea concursului. Pe lângă premii, câștigătorii vor primi și diplome electronice. Toți participanții vor primi diplome electronice de participare, după definitivarea clasamentului.

Organizatorul oferă concurenților 150 de medalii, după cum urmează:

  • 30 de medalii pentru ocupanții podiumului la fiecare categorie de vârstă;
  • Medalie pentru fiecare copil participant;
  • Concurenții majori vor primi medalile disponibile în funcție de ordinea din clasament;

Festivitatea oficială de premiere va avea loc după terminarea curselor la locul de desfășurare a evenimentului conform programului oficial.

 

Secțiunea 5. Condiții administrative

Organizarea evenimentului revine ISU Neamț și Asociaţiei Salvatorul nemţean, care se ocupă de implementarea evenimentului și care pune la dispoziție arbitrii și voluntarii necesari bunei desfășurări a competiției.

Pe durata desfășurării competiției, participanții nu pot părăsi traseul de alergare și nici nu îl pot schimba, prin scurtare sau alegerea de trasee alternative. Participanții care renunță la cursă pe parcursul alergării sunt rugați să se prezinte în zona Start/Sosire pentru a anunța arbitrul de traseu din acea locație despre acest abandon.

Competiția va beneficia de asistență medicală pentru cazuri de accidentări.

În conformitate cu legislația în vigoare, Organizatorii vor face publice numele câștigătorilor și premiile acordate în cadrul acestei competiții. Lista câștigătorilor va fi publicată începând cu data de 07 octombrie 2024 pe site-ul oficial.

Organizatorii se obligă, de asemenea, să respecte prevederile Legii nr. 677/2001 privind protecția datelor cu caracter personal. Ca atare, organizatorii se angajează să păstreze confidențialitatea datelor cu caracter personal ale participanților/ câștigătorilor la prezenta competiție și să le utilizeze conform prezentului Regulament Oficial, al declarației participanților pe propria răspundere și legislației în vigoare.

La concurs pot participa persoanele care au împlinit vârsta de 7 ani. Pentru toți minorii participanți la competiție, părinții trebuie să semneze un acord prin care admit minorului participarea la cursă.

Toți participanții vor semna o declarație pe propria răspundere, în care aceștia își asumă răspunderea pentru posibilele accidente sau orice alt tip de risc precum și pentru acceptarea utilizării fotografiilor realizate în timpul concursului.

Toți participanții sunt obligați să urmeze traseul marcat de organizatori și să respecte îndrumările voluntarilor și ale organizatorilor.

Concurenților le este interzisă aruncarea oricăror resturi, gunoaie în zona de desfășurare a competiției sub sancțiunea descalificării din competiție. Aceștia vor putea folosi fie coșurile de gunoi amplasate în zona de start/sosire sau sacii menajeri puși la dispoziție de către organizatori în zona de start/sosire. Organizatorii vor asigura la terminarea evenimentului eliminarea deșeurilor și depunerea acestora în containerele aflate în zona evenimentului.

Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica prezentul Regulament până la data începerii competiției cu obligativitatea anunțării modificărilor intervenite pe site și la locul de desfășurare a competiției.

One comment on “CrosISU, EDIȚIA a III-a, 2024”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *